Tarieven

Ieder jaar worden de tarieven van mondzorg behandelingen door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZa) vastgesteld. Hierdoor zijn alle tarieven van behandelingen door tandartsen in Nederland gelijk. Deze tarieven kunt u vinden in de volgende link: Tarieven tandheelkundige zorg 2020.
Kinderen tot achttien jaar kunnen voor de meeste behandelingen aanspraak maken op een vergoeding vanuit de basisverzekering en mensen van achttien jaar en ouder dienen aanvullend verzekerd te zijn om een deel of volledige behandeling vergoedt te krijgen.
Zoals u van ons gewend bent staat het team van Mondhygiënistplus Tandarts er klaar voor om u van dienst te zijn. Wij staan als team voor transparantie, bereikbaarheid, hoge service en een persoonlijke benadering.

Begroting

Bij behandelingen vanaf € 250 stellen wij begrotingen vast zodat u weet wat u kunt verwachten. Als u eerder op de hoogte gebracht wil worden van de behandelingskosten laat dit dan aan ons weten. Behandelkosten kunnen afwijken van uw begroting als bijvoorbeeld tijdens een behandeling blijkt dat een caviteit/vulling groter is dan wat er in eerste instantie werd verwacht of als er in het buurelement ook een caviteit blijkt te zitten die in dezelfde zitting kan worden gerestaureerd.
Indien u akkoord gaat met de begroting door middel van het inplannen van afspraken, gaan wij er vanuit dat u op de hoogte bent van de kosten en van uw eventuele eigen bijdrage.

Kosten bij niet tijdig afmelden van afspraken

Bij het niet annuleren of annuleren binnen 48 uur voor de afspraak, behouden wij ons het recht om de kosten voor de gereserveerde tijd in rekening te brengen. U kunt dit ook teruglezen in onze huisregels.

Betalingswijze

Mondhygiënistplus heeft een samenwerking met Infomedics. Indien u tandheelkundig verzekerd bent declareert Infomedics uw factuur rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt een acceptgiro voor uw eigen bijdrage en niet-vergoede onderdelen van uw rekening. Indien u niet verzekerd bent dient u de factuur per pin of contant te voldoen na afloop van de behandeling.

Facturatie

Infomedics verzorgt voor ons het verzenden en innen van nota’s van patiënten die verzekerd zijn. Zij sturen deze direct door naar uw verzekeraar. Voor het bedrag wat uw verzekeraar niet vergoed krijgt u een (rest)nota thuis. Of behandelingen vergoed worden kunt u van tevoren bij uw verzekeraar navragen. De tandarts is niet verantwoordelijk voor vergoeding van een behandeling.

Voor het betalen van de nota die u van Infomedics ontvangt heeft u 30 dagen de tijd. Betaalt u niet binnen de gestelde termijn, dan is Infomedics gerechtigd om incassomaatregelen te nemen. De bijkomende kosten brengen zij bij u in rekening. Heeft u vragen of bezwaar tegen een nota, dan kunt u zich direct tot Infomedics richten via 0900-0885 of notavanInfomedics.nl.

Valt u onder de wet schuldsanering, dan zullen wij u vragen conant of met pin te betalen bij ieder bezoek. De reden hiervoor is dat wij in dat geval niet kunnen declareren via Infomedics.

Liever direct betalen?

Mocht u liever direct via pin of contant willen betalen, zonder tussenkomst van Infomedics en verzekering, dan is dit ook mogelijk. Indien u geen tandartsverzekering heeft vragen wij u direct na de behandeling te betalen. Na de betaling krijgt u de factuur mee. Deze kunt u dan eventueel zelf bij uw zorgverzekeraar declareren indien u een tandartsverzekering hebt afgesloten.

Geef wijzigingen tijdig door

Het doorgeven van een adres, verzekering of naamswijziging is uw verantwoording. Indien u dit niet doorgeeft kunnen er problemen ontstaan met ons factureringsbureau wat vervelende situaties kan opleveren.

Spoedpijnklacht

Indien u buiten onze openingsuren een pijnklacht ervaart waarbij spoedeisende hulp noodzakelijk is kunt u contact opnemen met de Tandartsspoedpraktijk die in samenwerking met het Onze Lieve Vrouwe Gasthuis (OLVG) is opgericht. De spoedpraktijk is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar, dus óók in de weekenden en vakanties. De Spoedpraktijk is gevestigd in het OLVG aan het Oosterpark 9 te Amsterdam en goed bereikbaar met zowel fiets, openbaar vervoer (tram 7 of bus 37) en auto (5 minuten van de Ring – een parkeergarage is aanwezig). Bel voor het maken van een afspraak bij een acute pijnklacht: 0900-8602 Hieronder staan een aantal situaties waarin spoedeisende tandzorg noodzakelijk is. Heeft u één van deze symptomen? Neem dan contact op met de Tandartsspoedpraktijk voor een afspraak. U wordt dan dezelfde dag nog behandeld.

situaties spoedeisende tandzorg

Huisregels

Algemeen

Welkom bij Mondhygiënistplus. Ons streven is om kwalitatieve tandheelkundige zorg te bieden aan iedereen. Ons team bestaat uit verschillende behandelaars waaronder tandartsen en mondhygiënisten. Onze huisregels zijn van belang om de kwaliteit van onze zorg te waarborgen.

Eerste afspraak

Bij uw eerste afspraak bij ons verzamelen wij de noodzakelijke gegevens om uw huidige mondconditie in kaart te brengen en uw wensen te bespreken. Hiervoor dient een gezondheidsvragenlijst ingevuld te worden. Wij zijn verplicht uw huidige gezondheidssituatie en uw huidige medicijngebruik na te vragen en te noteren, dit om medische calamiteiten te voorkomen. Wijzigingen dient u zelf door te geven.

Nakomen van afspraken

Indien het u onverhoopt niet uitkomt om uw afspraak na te komen verzoeken wij u tenminste 48 uur van te voren uw afspraak te annuleren. Indien de afspraak niet (tijdig) is geannuleerd, brengen wij de kosten van de gereserveerde tijd en/of de afgesproken behandeling in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door de zorgverzekeraar. Bij het herhaaldelijk niet nakomen van afspraken of te laat annuleren, behouden wij ons het recht om u uit te schrijven.

Afspraakherinnering

Wij sturen elke dag een afspraakherinnering per SMS naar onze patiënten voor op de volgende dag geplande afspraken. Ook ontvangt u een week van te voren een e-mailherinnering. Dit is een gratis extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Ontvangt u geen sms of e-mail om wat voor reden dan ook? Dan kunt u hier geen rechten aan ontlenen en verwachten wij u nog steeds op de vooraf afgesproken datum en tijd.

Wijziging persoonlijke gegevens

U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Ook wordt u verzocht om veranderingen in uw gezondheid en medicatie aan ons door te geven. Deze wijzigingen kunt per brief, e-mail of bij ons op de praktijk doorgeven.

Wijziging medicatiegebruik of gezondheid

Indien er wijzigingen zijn met betrekking tot uw gezondheid verzoeken wij u dit door te geven aan de behandelaar aangezien dit van invloed kan zijn op de behandeling. Het is zeer belangrijk om uw medische gegevens up-to-date te houden om complicaties tijdens behandelingen te voorkomen.

Spoedgevallen

Voor pijn- en spoedklachten binnen onze openingstijden kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij streven ernaar om u zo spoedig mogelijk van dienst te zijn. Buiten onze openingstijden kunt u contact opnemen met de instanties die wij onder het kopje spoedpijnklacht.

Nota

De nota die u ontvangt is opgebouwd uit verrichtingen die tijdens een behandeling plaatsvinden. De tarieven die wij hanteren worden jaarlijks vastgesteld door de overheid. U kunt ervoor kiezen een nota direct te betalen (contant of pin) of via Infomedics naar uw zorgverzekeraar te laten sturen.

Begrotingen

Bij behandelplannen boven de € 250 ontvangt u van ons van tevoren een begroting. Zo weet u waar u aan toe bent. Wij verzoeken u de begroting zorgvuldig door te lezen. Voor begrotingen boven de € 500 dient u schriftelijk toestemming te geven. De begroting is een indicatiebegroting. Alleen wanneer een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Wanneer u afspraken inboekt voor de behandelingen wordt u geacht op de hoogte te zijn van de behandeling en kosten.

Aansprakelijkheid

Mondhygiënistplus is niet aansprakelijk voor schade, diefstal en/of verlies van uw eigendommen. Wij adviseren u dan ook om uw eigendommen niet onbewaakt achter te laten.

Diefstal, agressie en vernieling

Bij diefstal, verbale- en non-verbale agressie en vernieling behouden wij ons het recht u onmiddelijk uit te schrijven als patiënt. Wij zullen bij diefstal, vernieling en ander ernstig ongewenst gedrag te allen tijde een melding maken bij de politie.

Klachten

Wij streven naar tevreden patiënten en doen onze uiterste best om dit te realiseren. Heeft u toch een klacht? Laat het ons dan weten. Wij streven ernaar om samen met u tot een oplossing te komen.

Privacy

Wij vinden uw privacy belangrijk. Patiënteninformatie wordt niet aan derden verstrekt zonder overleg met de tandarts en met toestemming van de patiënt. Voor meer informatie kunt u ons privacybeleid raadplegen.

Klanttevredenheid

Wij meten continu de tevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Wilt u ons feedback geven? Wij stellen het zeer op prijs als u een waardering achter laat. Uiteraard kunt u dit ook doorgeven aan de behandelaar of balie-assistente.

Suggesties, ideeën of op- of aanmerkingen

We zijn erg blij met suggesties, ideeën, op- en/of aanmerkingen naar aanleiding van een behandeling of andere zaken. Laat het ons weten!

Klachtenprocedure

De cliënt staat bij ons op de eerste plaats, maar er kunnen zich onverhoopt situaties voordoen waarover u niet tevreden bent, of waarover je een klacht wilt indienen. Als je ontevreden bent of een klacht wilt indienen, dan is het van belang dat je dit eerst met je behandelend mondhygiënist bespreekt. Wellicht kunnen jullie samen toch tot een oplossing komen. Indien dit niet lukt zal de mondhygiënist je doorverwijzen naar de NVM-klachtenregeling bij de ECKG.

Klantenreviews

Geweldig, durfde eerst niet naar de tandarts , maar door Mondhygiënistplus-tandarts is alles veranderd, ga nu fluitend naar de tandarts.
Jhonie, Amsterdam
Prima ervaring, altijd deskundig en professioneel en uitstekende adviezen voor hele gebit, dat verder gaat dan alleen goed poetsen.
Jan, Amsterdam
Ik word in deze praktijk al jarenlang zeer goed, deskundig en op een prettige wijze behandeld. Mijn gebit en ik varen er wel bij!
Joost, Amsterdam
Ik was heel blij dat ik zo goed geholpen werd. Mijn vorige mondhygiënist wou veel behandelingen bij me uitvoeren. En deze mondhygiënist kon dat gewoon allemaal even in één keer, TOP!
Jeroen, Amsterdam