Betalingswijze

Betalingswijze

Mondhygiënistplus heeft een samenwerking met Famed. Indien u tandheelkundig verzekerd bent declareert Famed uw factuur rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. U ontvangt een acceptgiro voor uw eigen bijdrage en niet-vergoede onderdelen van uw rekening. Indien u niet verzekerd bent dient u de factuur per pin of contant te voldoen na afloop van de behandeling.

Facturatie
Famed verzorgt voor ons het verzenden en innen van nota’s van patiënten die verzekerd zijn. Zij sturen deze direct door naar uw verzekeraar. Voor het bedrag wat uw verzekeraar niet vergoed krijgt u een (rest)nota thuis. Of behandelingen vergoed worden kunt u van tevoren bij uw verzekeraar navragen. De tandarts is niet verantwoordelijk voor vergoeding van een behandeling.

Voor het betalen van de nota die u van Famed ontvangt heeft u 30 dagen de tijd. Betaalt u niet binnen de gestelde termijn, dan is Famed gerechtigd om incassomaatregelen te nemen. De bijkomende kosten brengen zij bij u in rekening. Heeft u vragen of bezwaar tegen een nota, dan kunt u zich direct tot Famed richten via 0900-0885 of www.notavanfamed.nl.

Valt u onder de wet schuldsanering, dan zullen wij u vragen conant of met pin te betalen bij ieder bezoek. De reden hiervoor is dat wij in dat geval niet kunnen declareren via Famed.

Liever direct betalen?
Mocht u liever direct via pin of contant willen betalen, zonder tussenkomst van Famed en verzekering, dan is dit ook mogelijk. Ook indien u geen tandartsverzekering heeft vragen wij u direct na de behandeling te betalen. Na de betaling krijgt u de factuur mee. Deze kunt u dan eventueel zelf bij uw zorgverzekeraar declareren indien u een tandartsverzekering hebt afgesloten.

Geef wijzigingen tijdig door
Ook het doorgeven van een adres, verzekering of naamswijziging is uw verantwoording. Indien u dit niet doorgeeft kunnen er problemen ontstaan met ons factureringsbureau wat vervelende situaties kan opleveren.